Новий велосипедний датчик ProxiCycle дозволяє об’єктивно визначати безпечні маршрути, фіксуючи надто близьке наближення автомобілів до велосипедистів.

Breda et al./CHI ‘25
Традиційні картографічні сервіси базують маршрути на статистиці ДТП та суб’єктивній думці користувачів. Проте реальна небезпека часто не фіксується, оскільки не всі інциденти реєструються офіційно. «Можливо, водії на жвавих дорогах залишають більше простору, ніж на тихих вуличках», — зазначають розробники. Тому суб’єктивна оцінка не завжди відображає фактичну ситуацію.
Команда Університету Вашингтона на чолі з Джозефом Бредою створила ProxiCycle — інфрачервоний сенсор, що кріпиться на кермо велосипеда. Він визначає, коли транспортний засіб наближається ближче ніж на один метр, і передає ці дані через Bluetooth. Додаток аналізує ситуацію і зберігає лише потенційно небезпечні випадки, фільтруючи випадкові сигнали.
Вартість пристрою не перевищує $25, і він працює до 12 годин від одного заряду. Перші тести в Сіетлі підтвердили його точність — датчик фіксував ті самі інциденти, що й відеокамера. За два місяці 15 користувачів зареєстрували понад 2000 небезпечних проїздів — в основному в місцях, відомих як проблемні.
«Я хотів передати знання досвідчених велосипедистів новачкам у простий спосіб», — пояснює Бреда. Його команда планує тестування пристрою в інших містах, щоб створити глобальну мережу об’єктивних даних. «Більше велосипедистів на дорогах — більше безпеки для всіх», — додає він.
#Велодатчик #ProxiCycle #фіксує #небезпечні #обгони #авто
Source link