Airbus розробляє проекти для більш екологічного авіаційного майбутнього.
У компанії займаються будівництвом водневих реактивних авіалайнерів з повною водневою руховою установкою і водневими допоміжними енергоблоками (Auxiliary Power Unit, APU) для вироблення електроенергії на борту.
Працюючи з ArianeGroup, спільним підприємством Airbus-Safran, Airbus завершила тестування повної системи подачі водню на авіаційний газотурбінний двигун в рамках проекту HyPERION. Це французька абревіатура, яка розшифровується як «водень для екологічно відповідального авіаційного двигуна». Розробка системи почалася в грудні 2020 року. Головна мета — виробництво практичних водневих комерційних авіалайнерів до 2035 року. Обидві технології повинні працювати з високим ступенем безпеки.
В цьому випадку, ідея полягає в тому, щоб об’єднати досвід Airbus в авіабудуванні з рідинними водневими системами ArianeGroup, розробленими для сімейства космічних ракет Ariane. У новій системі водень зберігається у вигляді рідини з переохолодженням в кріогенних резервуарах. Сама паливна система попередньо нагріває рідину, перетворюючи її назад в газ, який подається у двигуни при оптимальній температурі і тиску.
Випробувальний центр ArianeGroup в Верноні провів випробування з французькою аерокосмічною лабораторією ONERA. Інженери використовували електричний насос, газовий генератор і теплообмінники, спочатку розроблені для ракет Ariane.
Інфографіка HyPower. Фото: Airbus
В іншому проекті Airbus — UpNext — працює над демонстраційним проектом по заміні «прихованого» двигуна на авіалайнерах (він знаходиться в хвості літака). Це APU, який являє собою двигун реактивної турбіни, підключений до генератора для забезпечення бортового освітлення, камбуза і авіоніки кабіни електрикою.
Airbus хоче побудувати технологічний демонстратор під назвою HyPower до 2025 року, який замінить APU на Airbus A330 водневим паливним елементом, який знизить викиди і рівень шуму звичайного блоку.
#Airbus #впроваджує #нову #технологію #для #водневого #авіалайнера
Source link