Реактивний Shahed-238

Технології

Літаки-снаряди, також відомі як БПЛА (безпілотні літальні апарати) або дрони, виявили широке застосування у всесвітніх війнах, і їх роль постійно зростає.

Вбивчий AliExpress

Виявляється, що AliExpress став не лише онлайн-ринком для модних аксесуарів та гаджетів, але й справжнім парадним майданчиком для інженерів в галузі авіації. Знаходження комплектуючих для вбивчої зброї на “чорну п’ятницю” на AliExpress може стати справжньою традицією серед іранських інженерів, які, очевидно, вміло використовують переваги інтернет-шопінгу.

Від “мішені” до “нападника”

Зрештою Іран доволі давно, з 2009 року, виробляє БПЛА з реактивними двигунами під назвою Karrar вагою близько 660 кг. Цей дрон базується на американській БПЛА-мішені MQM-107 Streaker (постачався до Ірану до революції 1979 року).

Двигуни Shahed

У ньому використаний реактивний двигун Toloue-4 чи Toloue-5, які вважаються роботами на основі Microturbo TRI 60, довжиною 1,3 метра, з тягою у 377 кгс. Хоча треба зазначити, що він встановлювався на MQM-107 з 1982 року, а до цього там був використаний Teledyne CAE J402, який важить 46 кг, має довжину 74,8 см та діаметр 31,8 см та мав потужність в оригінальній версії 294 кгс.

Враховуючи підхід Ірану зі створення Shahed-136 у використанні двигуна від мопеда MD550 можливо припустити, що й у пошуку реактивного двигуна іранці також заглянули на китайський ринок, де цілком могли знайти вільно доступну продукцію китайської SW Jet з цілою лінійкою малогабаритних турбореактивних двигунів. Включно з SW800pro на 81 кгс у доволі малих габаритах: 20,8 см діаметр та 45,4 см довжини при сухій вазі 8,5 кг. Його заявлених характеристик, у першому наближені, цілком достатньо для Shahed-238.

Включно з SW800pro, що розвиває тягу у 81 кгс, у досить компактних розмірах: діаметр – 20,8 см, довжина – 45,4 см, при сухій вазі 8,5 кг. Заявлені характеристики цього двигуна, на перший погляд, повністю відповідають потребам Shahed-238.

Або, можливо, навіть не виходячи за межі продукції Beijing MicroPilot, яка також пропонує двигуни MD550, використовувані на Shahed-136, можна взяти до уваги малогабаритний реактивний двигун W125 та W110 з тягою 127 та 103 кгс відповідно. Ці двигуни мають вагу 22 кг, діаметр 27,2 см та довжину 62,5 см.

Реактивний Двигун Toloue-4/Toloue-5:

  • Характеристики: Роботи на основі Microturbo TRI 60; довжина – 1,3 м; тяга – 377 кгс.
  • Інші варіанти: Раніше використовувався Teledyne CAE J402.

Іранський Двигун Toloue-10:

  • Варіанти: Можливо, встановлено нову версію Toloue-10 або Mini-Turbojet 896.
  • Застосування: Використовується на Shahed-191, вага – 500 кг.

Пошук альтернатив:

Вартість Реактивного Двигуна:

  • Різниця в ціні: SW800pro (40-50 тис. доларів) порівняно з MD550 (12-15 тис. доларів).
  • Доступність: Двигуни можливо знайти на AliExpress.

Швидкість, яку може розвивати Shahed-238, перевищує 500 км/год, що робить цих безпілотників справжніми стрілами в повітрі. Завдяки реактивному двигуну, вони можуть легко подолати великі відстані і долати відстань до будь-якої точки України, забезпечуючи високу маневреність та швидкість переміщення.

Незважаючи на те, що на такому дроні встановлений звичайний заряд та стандартна навігація, він залишається дуже ефективним засобом для ведення розвідки та проведення оперативних дій. Тепер, завдяки реактивному двигуну, шум на підльоті нагадує звук літака, що може ускладнити виявлення та відслідковування цих безпілотників під час їхніх місій.

Це важливий крок у розвитку військової технології, але разом з тим він породжує нові виклики та загрози, які потребують уважного вивчення та контролю. У світлі цих змін, оборонні системи повинні невпинно адаптуватися до високотехнологічних викликів, щоб забезпечити безпеку та стабільність на міжнародному рівні.

Оцініть статтю
За матеріалами