На офіційному сайті Національного банку України (НБУ) було оприлюднено інформацію про запропоновані зміни до Правил зберігання, захисту, використання та розкриття банківської таємниці. Згідно з висловленням юриста Андрія Межирицького, більшість пропозицій, які включені в ці зміни, вже існують, за винятком включення номера редитні картки. Економіст Олег Пендзин зазначив, що наявність цього номера дає змогу держорганам відстежувати потоки коштів та ідентифікувати комерційну діяльність осіб. Він зауважив, що це може спонукати до сплати податків відповідно до закону та сприяти зменшенню нелегального сектору. Це особливо стосується власників квартир, які здають їх у оренду, оскільки отримані ними доходи підлягають оподаткуванню. Заступниця керівника одного з відомих банків розповіла, що повний номер картки потрібен для однозначної ідентифікації власника, проте зараз інформація надається з розмиттям, що може призвести до недорозумінь.
За словами Пендзина, якщо людина зареєстрована як ФОП, то сплачує 5%, якщо не зареєстрована, то має сплатити 18% податків плюс ПДФО, плюс військовий збір. Серед тих, хто може потрапити в поле зору податківців можуть бути власники, які здають квартири в оренду.
“Наприклад, якщо людина здає квартиру, то цей дохід має оподатковуватись. Квартиранти, як відомо, в багатьох випадках перераховують гроші на картку”, – каже Олег Пендзин.
Своєю чергою, заступниця керівника одного з відомих банків так відповіла ТСН.ua на питання про те, навіщо держорганам знати номер банківської карти.
“Думаю, що повний номер картки потрібен для однозначної ідентифікації власника карти. Наразі інформація на запити державних органів надається наступним чином: 6 перших та 4 останніх цифри номера, що розділені шістьома зірочками. І тут може бути безліч співпадінь”, – повідомила нам банкір.
Що таке кріптокартка і як зберігати гроші в крипті